Ki vagyok

Ki vagyok én, és mi végre vagyok itt a földön? Ki tudná ezt nekem elmondani? Tágra nyílt szemekkel bámulok bele a nagyvilágban, próbálok nevetni, de néha csak egy fanyar mosolyra futja. Próbálok szeretni, de van, hogy magamat sem tudom. Lehet, hogy holnap már messze leszek, lehet, hogy itt maradok még egy darabig, és kiírom magamból a valós valótlanságokat. Lehet, hogy itt hagyok magamból valamit, lehet, hogy észre sem veszitek, amikor elmegyek. Na ugye mennyi lehetőség van? Hát nem csodálatos ez az élet?

Verseim

Beszóltak

  • Gilyannkata: Ma újra elolvastam írásomat. Hát igen. Az óta sokat változott az életem. Már nem élünk együtt, és ... (2012.06.03. 19:30) keresztem..........
  • Gilyannkata: :) nagyon aranyos vagy és igazi barát, köszönöm a biztatást (2009.07.19. 13:38) Depresszióóóóóóóó
  • holdkirálylány: Nagyon eredeti stílusod van, a jószándékod is tiszteletre méltó. A szöveg jelentős részét felhaszn... (2009.04.20. 15:22) Az én örök szerelmem
  • Gilyankata: Kedves N.Kati! El fogom olvasni, bár lehet, hogy már olvastam, csak éppen nem tudom, hogy hányas b... (2008.12.10. 16:40) a szabad akarat súlya
  • Gilyannkata: Hát ezen én is gondolkoztam már???????........????????? (2008.09.21. 15:29) CICA

A koszos cipő meséje

2008.04.09. 16:05 - Gilyannkata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Folyton elégedetlenkedünk, sírunk. A magyar mindig csak sír és másokat szid. Én nem szidok senkit, mert tisztában vagyok a saját hibáimmal, hiányosságaimmal, de a minap hallottam egy történetet, amit el kell, meséljek nektek.

Történt Bögözben, egy közeli faluban, ahol az iskolaigazgató nagyszerű ember volt, aki nemcsak a nebulókat, hanem a tanár kollégáit is nevelni tudta.

Reggel, amikor becsengettek, szokás szerint az iskola tanulói sorban álltak az udvaron. A földrajz tanár kissé későn érkezett, hol járt, hol nem, a cipője nagyon sáros lett. Ez nem is csoda, figyelembe véve a mi út viszonyainkat. Mindenütt több a sár, mint az aszfalt.

Amikor a gyerekek után a tanár is be akart menni az épületbe, az igazgató megszólította.

     -Jó reggelt kolléga, hová megy?

A kolléga kicsit meglepődött.

     -Hát, izé… sietek órára.

     -Ilyen cipővel?

A kolléga zavartan nézte a cipőjét.

     -Hát tudja, milyen idő van?

-Tudom. De ön akkor sem jöhet így az iskolába. Hogyan követeljem meg a diákoktól, hogy takarítsák meg a cipőjüket, mielőtt az épületbe lépnek, ha a tanárok így érkeznek? Maga milyen példakép? – és addig nem engedte be, amíg haza nem ment és tiszta cipőben nem tért vissza.

Érdemes ezen elgondolkozni. Szükségünk van a példaképekre. Egy családnak, közösségnek, országnak, társadalomnak, mind ilyen vezetők kellenének.

Talán akkor változnának a dolgok?

A bejegyzés trackback címe:

https://maezvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr100418551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.04.10. 12:30:17

tökéletesen igazad van,de a tanárt nem kellett volna megszégyenítenie..

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.10. 16:14:29

Tudod, ha megfelelő formában adjuk tudtára valakinek a véleményünket, akkor azt el is lehet fogadni. Véleményeink nem mindig egyezhetnek, szerintem bármit el lehet mondani, ha nem a sértő szándék a lényeg, és az a tanár igenis megérdemelte, hogy haza küldjék. Nem volt elég igényes magával szemben.
Hallottál arról a "fizikatanáros" esetről? Nos ott nemcsak a tanár volt a hibás, hanem az igazgató is, mert ő mint vezető megengedte, hallgatolagosan, hogy oda fajuljanak a dolgok ahová....

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.04.10. 16:52:25

Egyet tudok érteni katával, mert a kritika sohasem romboló, hanem építő jellegű, és mert emberek vagyunk, néha a fejünkre kell, hogy koppintson egy másik... mert néha elengedjük magunkat, mégha tanár is az illető. De ha van, aki figyelmeztessen minket, az jó. Lehet abban a pillanatban nem esik jól, hanem fáj, de utólag belegondolva rájövünk majd, hogy milyen jót tettek velünk akkor.
Hoszen itt is az igazgató nem megszégyenítette a tanárt, hanem éppen a becsületét védte meg. hiszen akár beengedhette volna abban a cipőben tanítani, de akkor mit szóltak volna a tanulók. Éles szemük van és mindent észrevesznek, és támadnak, ahol tudnak. Éppen, hogy megvédte ezzel az igazgató, és a tanár érdekeit nézte...

Angel · http://thefallenangelofthedeepness.blog.hu 2008.04.10. 16:53:30

Bocsi, hogy kis kezdőbetűvel írtam a nevedet! Nem direkt volt!

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.10. 17:34:08

Visszatérve a "fizikatanáros" sztoryra, az igazgató azt mulasztotta el, hogy másnap nem hívta össze az egész iskolát és mindenki előtt kellett volna a diák bocsánatot kérjen.... azután pedig külön a tanárral is leülni és elbeszélgetni, de nem. Tudomásom szerint a tanárt menesztették. Na ezzel nem értek egyet.


süti beállítások módosítása