Ki vagyok

Ki vagyok én, és mi végre vagyok itt a földön? Ki tudná ezt nekem elmondani? Tágra nyílt szemekkel bámulok bele a nagyvilágban, próbálok nevetni, de néha csak egy fanyar mosolyra futja. Próbálok szeretni, de van, hogy magamat sem tudom. Lehet, hogy holnap már messze leszek, lehet, hogy itt maradok még egy darabig, és kiírom magamból a valós valótlanságokat. Lehet, hogy itt hagyok magamból valamit, lehet, hogy észre sem veszitek, amikor elmegyek. Na ugye mennyi lehetőség van? Hát nem csodálatos ez az élet?

Verseim

Beszóltak

  • Gilyannkata: Ma újra elolvastam írásomat. Hát igen. Az óta sokat változott az életem. Már nem élünk együtt, és ... (2012.06.03. 19:30) keresztem..........
  • Gilyannkata: :) nagyon aranyos vagy és igazi barát, köszönöm a biztatást (2009.07.19. 13:38) Depresszióóóóóóóó
  • holdkirálylány: Nagyon eredeti stílusod van, a jószándékod is tiszteletre méltó. A szöveg jelentős részét felhaszn... (2009.04.20. 15:22) Az én örök szerelmem
  • Gilyankata: Kedves N.Kati! El fogom olvasni, bár lehet, hogy már olvastam, csak éppen nem tudom, hogy hányas b... (2008.12.10. 16:40) a szabad akarat súlya
  • Gilyannkata: Hát ezen én is gondolkoztam már???????........????????? (2008.09.21. 15:29) CICA

Csúnya vagyok

2008.03.15. 13:14 - Gilyannkata

 

( tükröm tükröm)

 

-Már megint a tükör?

Állok a tükör előtt és nézem magam. Látom a szemem körül a ráncokat, apróka szarkalábak, hiába tagadnám, a  harmadik X-en is rég túl vagyok. Kövér vagyok, csúnya vagyok…. És utálom magam.

Eszter így panaszkodik barátnőjének, Adélnak. Adél csak hallgat, közben tesz-vesz.

- Már Lajos is megmondta, hogy csúnya vagyok. Képzeld, azt mondta, gusztustalan vagyok.

Adél ránéz Eszterre és elneveti magát.

-Miért, talán Lajos szép, fiatal és csinos?

-Nem, de ő férfi és azt tartja, egy férfinek nem számít, ha kicsit nagyobb a pocakja és egy férfi nem is kell, szép legyen.

Adél kimegy a szobából, Eszter meg értetlenül néz utána. – biztosan már ő is unja a sok siránkozását-, gondolja magába, de pár perc múlva visszajön, kezében kis dobozkákat tart. Egy kis hokedlit tesz a szoba közepére, arra leülteti barátnőjét. Egy másik széket is odahúz és leül vele szembe, majd pár percig szótlanul nézi barátnőjét.

-Tényleg csúnya vagy és ráncos a szemed, sőt a bőröd színe is olyan sápadt. Mit szoktál csinálni………… azon kívül, hogy reggel megmosod az arcod?

-Semmit – megdöbbenti barátnője beszéde, teljesen letaglózódott, nem tudta mire vélni az egészet.

Akkor Adél elévett egy kis pamacsot és kinyitotta az egyik dobozka tetejét. Fehér krém volt benne és azzal kezdte bekenni Eszter arcát.

-Én most el foglak varázsolni – mondta mókásan és mosolygott hozzá –neked meg csak az lesz a dolgod, hogy behunyd a szemed és lazítsd el magad. Gondolj arra, hogy hirtelen semmi nem érdekel, hogy csak úgy vagy. Érezd a csendet, a nyugalmat, ami körülvesz téged. Arra is gondolj, hogy kint süt a nap, és meleg van. Tavaszodik, az ablak melletti fenyőn egy gerle pár fészkel. Ők is érzik a tavasz illatát, ma mintha hosszabban turbékolnának. – Közben a keze jár, és Eszter érzi minden simítás az arcán, mintha egy ráncot törölne le.

-Végy jó mély levegőt és lassan, ráérősen fújd ki magadból, közben arra gondolj, hogy ma szép napod lesz, mert te így akarod. Érzed a csendet, ami körülvesz?

Készen is vagyunk, most nyisd ki a szemed, mert azt akarom egy kicsit kisminkelni –Eszter tiltakozni akar, de Adél nem hallgat rá.

-Mondtam, hogy nyugi! Ha nem fog tetszeni, legfeljebb lemosod, különben is diszkréten csinálom. Most nézz rám és mosolyogj!

Adél mosolyog, és ahogy nézi, neki is mosoly fakad az arcára.

-Na látod, most szép vagy, nézd meg magad a tükörben – azzal a kis tükröt eléje tartja. A mosoly még ott bujkál a szája körül, ahogy belenéz a tükörbe. Tetszik neki, amit lát, a mosoly még nagyobbra nyílik.

-Látod, ha mosolyogsz nem is vagy csúnya, sőt egyenesen megszépülsz tőle. Ne felejts el mindennap mosolyogni. Ha valakire rámosolyogsz, 90%-a visszamosolyog neked. Aki mosolyog, nem csúnya. Meg kell tanulnod szeretni a tested és a lelked, akkor ki fogsz nyílni akár egy virág. Ha a mosolyod őszintén, belülről fakad, az arcod felderül és megszépül.

Pedig, most is az vagy aki az előbb, most sem vagy sem fiatalabb, sem soványabb, sőt még a ráncaid is megvannak.

De a mosoly ráncai jól állnak arcodon.

Tudod ez a csúnya-szép kifejezés annyira relatív. Mi az, hogy szép, mi az, hogy csúnya, Ami nekem tetszik, lehet, hogy neked nem, és ami engem vonz, talán téged taszít. Mindenkinek mindig nem tudunk megfelelni. – Adél hangja meleg és jó őt hallgatni.

-Nézd meg a fiamat! Ha bemész a szobájába, a polcon rondábbnál rondább figurákat, szörnyeket, robotokat meg mit tudom, mit találsz. Nekem borsódzik tőlük a hátam, de ő szereti ezeket, ha az arcát nézem, azt látom rajta, hogy az ő szemében azok a figurák egyenesen szépek. Én nem értem ezt, de elfogadom. Lehet, hogy neki van igaza, és én nem látom jól.

Az jut erről eszembe, hogy gyerekkoromban sok babám volt, de mind közül egyet őriztem meg, csupán ami a legkedvesebb volt számomra – azzal kinyitja a szekrényt, és annak hátsó sarkából kivesz egy dobozt, abból pedig az említett babát és odanyújtja Eszternek. Egy kicsi fekete baba nagy piros szemekkel és egy fehér foggal, olyan volt akár egy woody baba. Adél mosolyog, mert látja a meglepetést Eszter arcán.

-Azt hitted egy barbi babát őrizgetek? Hát nem. Lehet, hogy neked ronda, de nekem ez a legszebb baba a világon és tudod miért? Mert olyan emlékeim vannak vele.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://maezvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr66381987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.03.15. 14:04:15

akkor én vagyok eszter..lajos meg laci...vagy más férfi,mindegy..írhatsz rólam,örülök neki.tényleg..csinálok neked egy linket a blogomon..ha tudod,csinálhatsz te is nekem..szép hétvégét..élvezem az írásaid..örülök,hogy segíthettem,bár nem tudom,miben..

Doris · http://doris.blog.hu 2008.03.16. 09:52:24

Van az a fogkrémreklám- a csao Marija...mikor az a csúnyácska lány mosolyog mindenkire. Imádom azt a reklámot, mert annyira igaz.
A mosoly megszépít. Sugároz.
Vagy a békák...mennyire utáltam őket! De a fiúk miatt leplezni akartam. Tudod, hogy ők se féljenek.
Addig- addig mondogattam, hogy mennyire érdekes, szép állatkák, hogy egyszercsak elkezdtem őket annak látni.
Mint a fiam Bionicle- jeit.

Doris · http://doris.blog.hu 2008.03.16. 09:53:26

Rohadjon meg, hogy megint nem adja be!!! De moverét meg miért adja be???


süti beállítások módosítása