Ki vagyok

Ki vagyok én, és mi végre vagyok itt a földön? Ki tudná ezt nekem elmondani? Tágra nyílt szemekkel bámulok bele a nagyvilágban, próbálok nevetni, de néha csak egy fanyar mosolyra futja. Próbálok szeretni, de van, hogy magamat sem tudom. Lehet, hogy holnap már messze leszek, lehet, hogy itt maradok még egy darabig, és kiírom magamból a valós valótlanságokat. Lehet, hogy itt hagyok magamból valamit, lehet, hogy észre sem veszitek, amikor elmegyek. Na ugye mennyi lehetőség van? Hát nem csodálatos ez az élet?

Verseim

Beszóltak

  • Gilyannkata: Ma újra elolvastam írásomat. Hát igen. Az óta sokat változott az életem. Már nem élünk együtt, és ... (2012.06.03. 19:30) keresztem..........
  • Gilyannkata: :) nagyon aranyos vagy és igazi barát, köszönöm a biztatást (2009.07.19. 13:38) Depresszióóóóóóóó
  • holdkirálylány: Nagyon eredeti stílusod van, a jószándékod is tiszteletre méltó. A szöveg jelentős részét felhaszn... (2009.04.20. 15:22) Az én örök szerelmem
  • Gilyankata: Kedves N.Kati! El fogom olvasni, bár lehet, hogy már olvastam, csak éppen nem tudom, hogy hányas b... (2008.12.10. 16:40) a szabad akarat súlya
  • Gilyannkata: Hát ezen én is gondolkoztam már???????........????????? (2008.09.21. 15:29) CICA

Kösd fel a reménység szárnyait

2008.04.05. 17:07 - Gilyannkata

 

Annyi minden zug össze-vissza az agyamban. Képek arcok, mosolyok, csalódások, majd újra remények. Néha sírok, nem szégyellem bevallani, néha sírok. Hagyom, hogy a fájdalom kijöjjön belőlem, és lefolyón az arcomon. Néha másnak is elmondom a bánatomat. Kiadom a lelkem, pedig, lehet, hogy kinevet, lehet, hogy meg sem hallja, amit én mondok, én úgyis kiadom magamból, szálljon el messzire tőlem, és ne szomorítsa tovább az én szívemet.

Ülök a kedvenc fotelemben és nyomogatom a távirányító gombját, ahogy a férfiak szokták csak úgy céltalanul, pedig nő vagyok. Aztán megáll és hallgatom a nőt, aki előadást tart a reményről, de nem is. Az emberről beszél, és most ne gondolj nemre, csak emberre, és ahogy beszél, magával ragad és iszom a szavait. Amit mond mind ismerős, mégis jól esik hallgatnom, hiszen valahogy ő jobban kifejezi, mint én, jobban formába tudja önteni azokat a gondolatokat, ami bennem van. Tanulok tőle.

A higiéniáról beszél. Tudtad, hogy két fajta higiénia is van? Nos én is tudtam, csak esetleg nem így neveztem eddig magamban. De nem a testi higiéniáról beszélt, az egy másik téma, hanem a mentál higiéniáról, amit hajlamosak vagyunk hanyagolni, nem nagy tulajdonságot adni neki, hiszen örökké rohanunk, sietünk valahová.

Aztán beszélt a szükséglet piramisáról: fiziológiai szükséglet- biztonságérzeti szükséglet- szeretet- tisztelet, megbecsülési szükséglet- önaktualizálás.

Az önaktualizáláson azt érti, hogy valósítsd meg önmagad. Erre mindenki azt mondja, hát persze, de én hozzá tenném… valósítsd meg önmagad, de nem minden áron (a cél nem szentesíti az eszközt) Valósítsd meg önmagad a belső lehetőségeid függvényében.

Szükségem van a barátokra. Szükségem van a szeretetre. Szükségem van a szerelemre. Szükségem van az embertársi kapcsolatokból fakadó örömökre. Ha megosztom a bánatomat veled, akkor fél teher az a számomra. Ha megosztom az örömömet, akkor nem csak neked van egy jó napod, hanem nekem is. Ezek a dolgok felemelnek, megerősítnek.

Az én párom egy nagyon jó ember. Szükségem van rá, és neki is rám, de sokszor nem becsüljük meg egymást. Egymásban belemarunk, megbántjuk, mert a saját hibáinkat kivetítjük a másikra.

Két fajta ember létezik: a pesszimista és az optimista.

Ő a pesszimista, aki depresszióval küszködik, semmi sem lesz már jobb, nem ér ő semmit és a múltat siratja. Most éppen azért, hogy miért volt olyan amilyen, pedig kapott még egy esélyt.

Én vagyok az optimista, aki mindenkire mosolygok, aki remélek, hogy egyszer a boldogság beszáll hozzám is és soha többé nem hagy el. Tudom, a boldogságot nem nálad, és másnál kell keressem, de szükségem van a társakra, a barátokra, egyedül nem vagyok senki. Egyedül még a mosolyom is béna. Hátam mögött hagytam a múltat, a jövőtől is csak azt várom, amit várhatok de azt nagyon. Szeretném megfogni a kezed és felemelni, sokszor attól félek te, fogsz lehúzni engem a szorongások sötét elvesztőjében. Nekem vannak álmaim, vágyaim, de azok az enyémek, nem tudom neked adni. Tanácsot sem tudok adni. Szeretném, ha tőlem tanulnál, de nem erőltethetlek rá. Én is még tanulok, én is még botladozom.

Tanulom, hogyan szeressem önmagam. Te is megpróbálhatod.

Kösd fel a reménység szárnyait! Ha pedig nincs, alkoss magadnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://maezvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr18412567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Enable · http://myenable.freeblog.hu/ 2008.04.05. 23:04:57

" A cél soha nem olyan fontos, mint amivé leszünk, míg azt elérjük... "

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.04.06. 11:26:54

azt hiszem,hogy ugyanazt néztük.ebben is egyformák vagyunk..az m2-n? volt..a pozitív és negatív stresszről,a patogenézisről..az önsors rontás és javításról beszélt a psychológusnő egy nagy előadóteremben..állva..mögötte hatalmas barna faburkolat..ugye??

Doris · http://doris.blog.hu 2008.04.06. 11:32:05

Nos, a bejegyzéseid nem épp optimista beállítást tükröznek :-(
Nem inkább szeretnél az lenni? Közben pedig nem nagyon látod, hol vagy Te ebben a világban, mennyit érsz- talán ezért hiányzik annyira a szerelem. Hogy megerősítsen abban, hogy értékes és fontos vagy.
A blog....nem az a rés, amit a víz váj magának, ha elakad?

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.06. 16:09:26

Enable- Igazad van, de te is tudod, könnyebb másnak tanácsot adni
ruszkibaka- Igen, csakhogy hozzájött az én kis magánfilmem is.
Doris- A víz az igaz, a többi hááááááát

Mackó 2008.04.07. 15:57:21

Fogd meg a kezem és repüljünk. Én boldogan repülök de csak veled. Ha szeretsz sosem leszek depressziós csak boldog és vidám.
Szeretni fogom magamat de téged mégjobban !

Elf 2008.04.10. 13:18:35

Szia! Én pesszimista vagyok, azon indok alapján, ha rosszat várok, annál csak jobb jöhet :) Cat optimista, de néha nagyokat kopan. Talán legjobb lenne a középút. Szurkolok, hogy megtaláld önmagad :D

Gilyankata · http://maezvagyok.blog.hu 2008.04.10. 16:19:09

Látod így vagyok ezzel én is, mindig a középutat keresem és mégis ki-ki sodrodom hol jobbra hol balra, olyankor nagyokat koppanok, de ha félek a víztől soha nem tanulok meg úszni....... és mi van ha imádom a lebegést?

Elf 2008.04.11. 04:42:46

Akkor lebegj. A lényeg, hogy úgy érezd, most vagy abban az állapotban, ahogy TE jól érzed magad. Még én is tanulom, de nem vagyok elveszett ember :P


süti beállítások módosítása