Ki vagyok

Ki vagyok én, és mi végre vagyok itt a földön? Ki tudná ezt nekem elmondani? Tágra nyílt szemekkel bámulok bele a nagyvilágban, próbálok nevetni, de néha csak egy fanyar mosolyra futja. Próbálok szeretni, de van, hogy magamat sem tudom. Lehet, hogy holnap már messze leszek, lehet, hogy itt maradok még egy darabig, és kiírom magamból a valós valótlanságokat. Lehet, hogy itt hagyok magamból valamit, lehet, hogy észre sem veszitek, amikor elmegyek. Na ugye mennyi lehetőség van? Hát nem csodálatos ez az élet?

Verseim

Beszóltak

  • Gilyannkata: Ma újra elolvastam írásomat. Hát igen. Az óta sokat változott az életem. Már nem élünk együtt, és ... (2012.06.03. 19:30) keresztem..........
  • Gilyannkata: :) nagyon aranyos vagy és igazi barát, köszönöm a biztatást (2009.07.19. 13:38) Depresszióóóóóóóó
  • holdkirálylány: Nagyon eredeti stílusod van, a jószándékod is tiszteletre méltó. A szöveg jelentős részét felhaszn... (2009.04.20. 15:22) Az én örök szerelmem
  • Gilyankata: Kedves N.Kati! El fogom olvasni, bár lehet, hogy már olvastam, csak éppen nem tudom, hogy hányas b... (2008.12.10. 16:40) a szabad akarat súlya
  • Gilyannkata: Hát ezen én is gondolkoztam már???????........????????? (2008.09.21. 15:29) CICA

A szertartás

2008.01.31. 17:22 - Gilyannkata

 

Kedvenc regényem „A kisherceg” Antoine de Saint-Exupéry-től. Sokat olvastam életemben és sok könyv tetszett vagy éppen siratott meg, de ez az, amit szinte kívülről tudok. Amikor először hallottam róla 10-es voltam. Egy osztályfőnöki órán az oszi feltette a lemezt, ami a könyv alapján készült. Mese felnőtteknek. Így igaz. Talán ha hamarabb olvasom el ezt a könyvet nem, érint meg olyan nagyon, mert nem értem meg az igazi mélységét. „ az embereknek szükségük van szertartásokra” Idézem a könyvet, és arra gondolok, amit a minap hallottam Müller Pétertől. A szertartás szó valószínűleg onnan ered, hogy: a szeretet megtartása. Bármilyen szertartásról beszélünk, egyfajta szeretet van benne. A hétköznapjainkat kisebb nagyobb szertartásokkal tűzdeljük meg, akár a menyasszony ruháját, ahogyan díszítjük, úgy öltöztetjük lelkünket és testünket ünneplőbe.

Az életünk tele van szertartásokkal, már a születésünk is egy fajta ünnep, ha még nem is tudjuk akkor. Ünnep a családnak, a szeretteinknek és a közelálló rokonoknak, barátoknak. Sorolhatnám hosszan. Keresztelő, első áldozás vagy konfirmálás (vallástól függően) eljegyzés, menyegző és utoljára a temetés. A temetés is hozzájárul az élethez. Az utolsó tisztelet, amit adunk és kapunk. De ezeken a szertartásokon kívül még vannak másfajta szertartások is. Amikor a gyerek első osztályba megy, amikor kicsengetik ballagáskor, amikor családot alapít, vagy éppen házat épít. Minden év, minden évszaka magával hozza a szokásos szertartásokat. Vízkereszt, húsvét, karácsony, hogy csak a nagyobbakat említsem. Egyesek szemében ezek a szertartások nem ildomosak, mert pogány ünnepekre vezethetők vissza, mert esetleg nem keresztények vagy éppen álkeresztének és sorolhatnám hosszasan. Mire valók a hagyományok, ha nem arra, hogy identitástudatunkat erősítsék, a valahová tartozás örömét biztosítsák lelkünkben. Ezek a mi gyökereink, amit őseinktől, anyáinktól, apáinktól kaptunk és kötelességünk továbbadni gyerekeinknek, unokáinknak. Igaz, hogy sokszínűek vagyunk és ahány ház annyi szokás. Mindig arra tanítom gyerekeimet, hogy a türelmet és toleranciát tanulják és gyakorolják másokkal szemben. Tisztelem azokat az embereket, akik éltetik és továbbadják saját hagyományaikat, de elvárom, hogy az én szertartásaimat is tiszteletbe tartsák. Nem erőltetem senkire rá a magam szokásait, de nem tűröm el, hogy bárki csúfot űzzön belőle csak azért, mert esetleg különbnek érzi magát. Csak sajnálni tudom azokat, akik nem kapják helyüket ebben a csodálatos színes világban, akiknek nem kellenek a szertartások örömei, és sivárrá teszik életüket és gyerekeik életét azzal, hogy fanatikusan azt hiszik csakis övék az igazság. Pedig az IGAZSÁG odaát van.

A bejegyzés trackback címe:

https://maezvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr97319815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jani 2008.02.02. 14:01:10

Igen, ennyit tudok "a szertartás"boncolgatásodhóz hozzászólni, a irományod végén, megemlíted, hogy az "Igzság" odaát van-----kiváncsi vagyok, mit gondolsz az "Igazságról", vagy a kedves blogolvasoknak mi a véleményük, erről? van én igazam, te igazad, Isten igaza,és mi is az , hogy igazságszolgáltatás, kinek az igazát szolgálja?Ha csak odaát van, akkor mi most hazugságban élünk?adnék én saját agyam szerint megfogalmazott válaszokat, de az az IGAZSÁG, hogy félek nem lesznek helytálloak, beszéljünk róla, ha akarjátok!

Gilyankata 2008.02.02. 18:50:37

Amit a komentről írtál azon lehetne jokat vitatkozni.Ezt a cikkemet tualjdonképpen ugy karácsony környékén irtam és van egy barátom aki Jehova tanuja és nagyon becsmérlően beszélt a karácsonyról. Nem mondom, hogy bizonyos dolgokban nem volt igaza, mert manapság mindent a pénz vezényel, de nem szabad a dolgokat csak a fekete oldaláról nézni és főleg az zavar ezekben a Jehova tanu barátaimban amikor olyan dolgokat mondanak, hogy csakis az ő vallásuk az igazi és ha nem leszek én is JT akkor nem idvezülök meg bla bla bla. Én hiszem azt, hogy a hit nek semmi köze a valláshoz és az én szememben első sorban mindig az ember jelenik meg és annak cselekedetei és beszéde. A vallásokat mi emberek találtuk ki ahogyan a többi szertartásokat is mert szükségünk van rá, hogy bizonyos formaságban öltöztessük életünket.
És az Igazság? Mindenkinek mást jelenthet az Igazság, de ki tudná megmondani melyik is az igazi


süti beállítások módosítása