Ki vagyok

Ki vagyok én, és mi végre vagyok itt a földön? Ki tudná ezt nekem elmondani? Tágra nyílt szemekkel bámulok bele a nagyvilágban, próbálok nevetni, de néha csak egy fanyar mosolyra futja. Próbálok szeretni, de van, hogy magamat sem tudom. Lehet, hogy holnap már messze leszek, lehet, hogy itt maradok még egy darabig, és kiírom magamból a valós valótlanságokat. Lehet, hogy itt hagyok magamból valamit, lehet, hogy észre sem veszitek, amikor elmegyek. Na ugye mennyi lehetőség van? Hát nem csodálatos ez az élet?

Verseim

Beszóltak

  • Gilyannkata: Ma újra elolvastam írásomat. Hát igen. Az óta sokat változott az életem. Már nem élünk együtt, és ... (2012.06.03. 19:30) keresztem..........
  • Gilyannkata: :) nagyon aranyos vagy és igazi barát, köszönöm a biztatást (2009.07.19. 13:38) Depresszióóóóóóóó
  • holdkirálylány: Nagyon eredeti stílusod van, a jószándékod is tiszteletre méltó. A szöveg jelentős részét felhaszn... (2009.04.20. 15:22) Az én örök szerelmem
  • Gilyankata: Kedves N.Kati! El fogom olvasni, bár lehet, hogy már olvastam, csak éppen nem tudom, hogy hányas b... (2008.12.10. 16:40) a szabad akarat súlya
  • Gilyannkata: Hát ezen én is gondolkoztam már???????........????????? (2008.09.21. 15:29) CICA

Barátom a HOLD

2008.03.10. 17:18 - Gilyannkata

Címkék: mese

 

 

Lehajtott fején megbicsaklik az utolsó távozni készülő napsugár aztán fokozatosan csend borul az egész szobára. Mozdulatlan minden. Egy örökkévaló pillanatnak tűnő idő kizárja magából a mozgás fogalmát. De az igazi csend csak fokozatosan áll be: Megszűnnek a legyek zümmögni, az esteledő hőség fullasztja őket, elerőtleníti az állandó mozgásban lévő szárnyakat. A kinti zaj lassan elhal egy távolodó repülőgép zúgásával. Tehát a fizikai csend beállt. A színek még élénken repkednek küzdve az elmúlás törvényével, de sorjában ők is feladják a reménytelen harcot. Még élénkpiros az asztalterítő és kirívó a virág a vázában, lila színben uralkodik még a pulóver a széken felejtve és a sirály dermedt szárnyai hű szerelmet, vallanak az éjjeli lámpa egykedvűen lehajtott sárga fejének. Hanem a sötétség megállíthatatlanul nyomakodik egyre beljebb, és lassan uralmába vesz mindent. Az asztalterítő megszűnik pirosnak lenni, a virágnak csak halvány körvonalai vannak és minden: a pulóver, a sirály, a szék, a lámpa mind előbb szürke majd sötétebb, míg végül fekete színbe öltözik, hogy aztán beleolvadjon a nagy feketeségbe. Kihaltnak üresnek tűnik a sötét szoba, pedig valójában nem az, csak a látszat teszi sivárrá szinte ijesztővé.

_Miért féltek a sötétségtől? Ne engedjük kialudni a lelkünkben létező fényt, és akkor biztosítva leszünk a kinti sötétség ellen. Bizonyára mindenkivel megtörtént már az, hogy voltak olyan pillanatai, amikor úgy érezte két ember, lakik benne, az egyetlen testben. Az egyik azt mondja – Gyere-és csábítóan mosolyogva, néz le rád, mire a másik  határozottan megállít, és gondolkozásra bír.

De mi lenne, ha néha úgy figyelnők saját magunkat, mintha kívülállók lennénk, kilépve önmagunkból. Talán akkor nagyobb önismeretre tennénk szert, és könnyebben hozhatnánk döntéseket a megoldatlannak tűnő dolgok felett.

 

Feláll, mert nyújtózkodni akar, zsibbadt testrészei mozgást követelnek. Egyet sóhajt, mélyen leszívja a levegőt a tüdejére, majd egyszerre kiengedi, mintha ezzel kidobná kínzó gondolatait. Átkulcsolt fejjel, arcát nekiszorítja a hideg ablaküvegnek, és kifelé bámul. Szüksége van valakire, akinek elmondhassa nyomasztó gondolatait, de senki se létezik körülötte. Aluszik minden és az már egy másik világot jelent. Nem lehet megzavarni. A sötétség pedig túl nagy és nem elég bizalomgerjesztő, hogy el lehessen mondani neki bármit is. A csillagok sokan vannak, aprók és fecsegő természetűek, akár az emberek. Hanem ott van a Hold. Tanulmányozni kezdi őt. A Hold sápadt és hideg de fehér szemgödrei bizalmat sugallnak, mert olyan titokzatosak.

A bejegyzés trackback címe:

https://maezvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr29374597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruszkibaka · http://ruszkibaka.blog.hu 2008.03.11. 14:55:02

tudod régen pont ilyen elvont voltam,mint te.ezért híztam 40 kilót..ma már csak szentimentális vagyok...a lábszag téma,csak vicc volt.ezt bebeszélem magamnak..szaghallucináció..egésznap ülök,fekszem mezítláb..más dolgom sincs,mint szagolgatnom önmagam..

Doris · http://doris.blog.hu 2008.03.13. 14:32:57

Én úgy folytatnám:
Aztán leül a gép elé...ujjai halkan pattognak a billentyűkön...sok- sok éjszaka alatt érlelt gondolatok gyűlnek a képernyőn.
Azon mélázik, vajon honnét ez a sok szó? Ki írja ezeket az ő kezével? Ő lenne, vagy valaki irányítja?
Mikor visszaolvassa, egy különös lélek körvonalazódik előtte. A szavak mögött megelevenedik az arca, a színe, a hangja, felépül az élete...ami alig hasonlít ahhoz, amit Ő él itt a sötét szobában.
Ki ez az ember?- kérdi- Miféle érzések nyomasztják? Mennyi gondolat sűrűsödött össze benne?
Én vagyok.
Én vagyok?
Attól kezdve- azon az éjszakán- él.
Ír, olvas, ír, olvas. Ízlelgeti a benne lakó valakit, akivel eddig még soha nem találkozott.

Mire hajnalodik, már egészen jó barátok.
Szépek a szavai.
Szép a lelke.
Szépek az érzései.
Szereti őt.

Kitárja az ablakot, az emeletes házak között vöröses fény villan át.
Szép nap ez a mai- gondolja.
Meleget érez a bőrén, a szívén, mert- bár nem is tud róla- megöleli a Napot, és vele Önmagát.

Gilyankata 2008.03.14. 16:12:52

Én úgy folytatnám:
Aztán leül a gép elé...ujjai halkan pattognak a billentyűkön...sok- sok éjszaka alatt érlelt gondolatok gyűlnek a képernyőn.
Azon mélázik, vajon honnét ez a sok szó? Ki írja ezeket az ő kezével? Ő lenne, vagy valaki irányítja?
Mikor visszaolvassa, egy különös lélek körvonalazódik előtte. A szavak mögött megelevenedik az arca, a színe, a hangja, felépül az élete...ami alig hasonlít ahhoz, amit Ő él itt a sötét szobában.
Ki ez az ember?- kérdi- Miféle érzések nyomasztják? Mennyi gondolat sűrűsödött össze benne?
Én vagyok.
Én vagyok?
Attól kezdve- azon az éjszakán- él.
Ír, olvas, ír, olvas. Ízlelgeti a benne lakó valakit, akivel eddig még soha nem találkozott.

Mire hajnalodik, már egészen jó barátok.
Szépek a szavai.
Szép a lelke.
Szépek az érzései.
Szereti őt.

Kitárja az ablakot, az emeletes házak között vöröses fény villan át.
Szép nap ez a mai- gondolja.
Meleget érez a bőrén, a szívén, mert- bár nem is tud róla- megöleli a Napot, és vele Önmagát.


válasz erre:
Te bohokás Kedves!
Én is szeretlek téged olyan komisznak olyan kis nyelveskedőnek amilyen vagy, mert minden mőgőtt látom a te nagy szívedet. Soha ne engedd meg senkinek, hogy megváltoztassanak.

movhu 2008.03.14. 16:32:10

Amint tudod, nekem is nagy barátom. Ez a mobilomon a háttérkép.


süti beállítások módosítása