Ki vagyok

Ki vagyok én, és mi végre vagyok itt a földön? Ki tudná ezt nekem elmondani? Tágra nyílt szemekkel bámulok bele a nagyvilágban, próbálok nevetni, de néha csak egy fanyar mosolyra futja. Próbálok szeretni, de van, hogy magamat sem tudom. Lehet, hogy holnap már messze leszek, lehet, hogy itt maradok még egy darabig, és kiírom magamból a valós valótlanságokat. Lehet, hogy itt hagyok magamból valamit, lehet, hogy észre sem veszitek, amikor elmegyek. Na ugye mennyi lehetőség van? Hát nem csodálatos ez az élet?

Verseim

Beszóltak

  • Gilyannkata: Ma újra elolvastam írásomat. Hát igen. Az óta sokat változott az életem. Már nem élünk együtt, és ... (2012.06.03. 19:30) keresztem..........
  • Gilyannkata: :) nagyon aranyos vagy és igazi barát, köszönöm a biztatást (2009.07.19. 13:38) Depresszióóóóóóóó
  • holdkirálylány: Nagyon eredeti stílusod van, a jószándékod is tiszteletre méltó. A szöveg jelentős részét felhaszn... (2009.04.20. 15:22) Az én örök szerelmem
  • Gilyankata: Kedves N.Kati! El fogom olvasni, bár lehet, hogy már olvastam, csak éppen nem tudom, hogy hányas b... (2008.12.10. 16:40) a szabad akarat súlya
  • Gilyannkata: Hát ezen én is gondolkoztam már???????........????????? (2008.09.21. 15:29) CICA

Gergő és az álomfogók

2008.06.21. 20:12 - Gilyannkata

Címkék: gondolatok könyvek

Azt hittem nem fogom szeretni, azt hittem olyan lesz, mint egy kötelező házolvasmány.

Aztán lassan gyűltek az oldalak. Az első oldalak kússzák, szinte érthetetlen. Mi van? Hogy is van ez? Mi ez a sok valótlanság? Az árnyak változnak. Egyszer még fa, de a másik percben emberré változik és érdekes, beszélni tud. Mit beszélni, még furcsa emberi szokásai is vannak. Morcos, veszekszik, hogy aztán megbánja viselkedését.

És ahogy oldalról oldalra haladsz, a fantázia szárnyra kap. Lehetséges lenne, hogy valaki ennyi mindent kitaláljon? Lehetséges lenne, hogy ezekben a sorokban annyi valótlanság legyen?

Mi az, hogy valótlanság?

Mi az, hogy valóság?

Aki nem tud álmodni, annak szürke és sivár az élete. Erős betonlábakkal áll a földön. De csak áll, mert előre nem halad. Az idő, a tér tágul körülötte, de ő ott áll, mint egy őskövület és már a jelenben a múltat testesíti meg. Aki pedig mer álmodni, az szárnyal, repül.

Hogy veszélyes?

Hát persze, hogy veszélyes. Ettől olyan csodálatos.

Azt mondod, nem tudsz álmodni? Azt mondod, nem tudsz szárnyalni?

Akkor itt van ez a könyv, amit csak lapoznod kell, és már elindultál a legmerészebb álmok felé. Lazíts, felejtsd el, mi van körülötted, és merítkez bele akár egy ifjúsághozó forrásba. Feledd el, hogy most mi van körülötted, felejtsd el, ha valami szomorít, bánt. Ne gondolj semmire, üresítsd ki az eszed, a lelked, és húzd magadra akár egy meleg takarót. Merülj bele, hogy megtanulj szárnyalni.

A bolhák legalább valami változatosságot hoznak a mindennapokba

Olvasd el ezt 2-3x és meglátod, minden egyes alkalommal valami újat mond neked. Velem legalább is ez történt. Vannak kellemetlen, rossz dolgok. Azt kérdem, minek kell az életemben?

Talán ezek jelentik a bolhákat?

Kétféle világ létezik. Álomvilág és a Valósvilág vagy másképp a Valóság. Na de ki tudná megmondani, hol van a határ a kettő között, amikor néha olyan jó érzés, olyan megnyugtató, ha az Álomvilágba bele tudjuk ringatni magunkat. Annyira valósnak tud tűnni, hogy már-már azon gondolkozom, talán mégiscsak a másik a hamis, az illúzió, vagy a rémálom, és ez, ami most van a Valóság.

Hiányzik a lombom, Lebeke! Ha nem hallom a leveleim zizegését, magányosnak érzem magam.

Milyen ismerős ez a mondat. Mintha már nagyon sokszor megfogalmazódott volna bennem. Talán egy kicsit másképp, talán úgy:

Hiányzik a szó, a gondolat. Ha nem hallom a lelkem dallamát, magányosnak érzem magam.

Hold köve ront, nap köve gyógyít.

A régi sámándalok furcsán hangzanak a komputer világban. A hagyományok már csak porosodnak elhagyott pincékben, vagy pókhálós padláson. Pedig az átjáró ott van valahol a Valós és az Álom világ között.

Nem kell, hogy megváltozzunk, nem kell, hogy átváltozzunk. Bennünk van mindaz, ami szükséges, de rajtunk múlik, hogy mi az, amit kiengedünk magunkból. Ahogy a sorokkal haladok, egyre inkább úgy érzem, szólhatna akár rólam is ez a könyv.

Gondolod, hogy Gergő megváltozhat?….-Nem hiszem. És nincs is rá szükség. Benne is ott van már minden, jó és rossz, szép és csúnya, mióta megszületett. Majd kiderül, milyen szél fújja meg, s az melyiket hozza ki belőle.

Most a fiaimra gondolok. Én látom bennük a szépet is, a csúnyát is.

Istenem add, hogy a jobbik szél erősebben fújjon.

A cipők?

A cipő mindent elárul arról, aki viseli. Gondozott, ápolt, rendszerető vagy kússza, nemtörődöm, hing-háng ember. Jóindulatú, rosszindulatú, hiú vagy kicsinyes, szerény de ízléses.

Kérdezed, hogy lehet?

Minél tovább figyeled a cipőket, annál inkább megjelennek az árulkodó jelek.

Botlik Dénes cipőpucoló, és Gergő szégyenli, mert alantas munkának tartja.

De Botlik Dénes boldog ember, mert ő fontosnak tartja szakmáját, és amit e téren tudni kell, azt ő nagyon jól elsajátította.

Az a baj az emberekkel (talán velem is), hogy a távolba néznek, a fellegeket kívánják, és bár szép életük lehet, ha nem tudjuk (tudják) értékelni azt, a boldogtalanság minduntalan átölel.

De szeretnék gazdag lenni!…….

De vajon akkor boldogabb leszek?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://maezvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr2532645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elf 2008.06.23. 05:54:24

Elolvasom már ezt a könyvet. Annyian olvastátok....
Amikor kinyílt az oldalad, meglepődtem, nem kicsit :) Jó lett, gratula

Enable · http://myenable.freeblog.hu/ 2008.06.23. 19:33:00

Nagyon tetszik az új oldalad... :)

Doris · http://doris.blog.hu 2008.06.26. 16:29:09

Kata, ne haragudj, hogy eltűntem. Szolgáltatót váltok, de ez a vodás izé nem vált be. lassú, mint a fene, így reggel visszaviszem, és onnantól fogalmam sincs, mikorraa lesz normális netem.
Az írásod nagyon jó, nem tudtam megnézni, mi a baj vele- maz én 5 postomat másfél óra alatt tudtam bekönyörögni a rendszerbe.
Például nem látok itt semmilyen új oldalt- szerintem azt sem tölti be, ahogy az én kommentjeimet is órákkal később- ha egyáltalán betölti.
Nyilván az átmeneti időszakban beszokunk majd az internetkávézóba, hogy egyáltalán életben tartsam a blogomat.
Végülis mindegy, hol kávézik az ember...
Szóval bocsánat, amint rendbe jövök, megnézem...illetve Angellel érdemes lenne beszélned- ő segít betenni a kávézóba az írásod.

Gilyannkata 2008.07.03. 22:05:43

Doris, drága, már hogy haragudnék, mikor én is hol eltünök hol megvagyok. Zsúfolt életem van mostanában, és valahogy még én is ráteszek 1-2 lapáttal, de azért olvasgatlak én ám. Van, hogy csak beleolvasok, mert írni sincs időm, van, hogy írok is. Tudom megértesz.
Az anyám pár hete fekszik, és én a kórházakat látogatom, már kórház fóbiám kezdett lenni.
Enable- remélem Te,( Ti)jól vagy, sajnos azért még mindig nem olyan mint amilyen szeretném, hogy legyen, de majd Doristól kérek egy pár tippet
Elf- a könyv csodálatos, csak sajnos a 95 oldalnál megálltam és én csak akkor tudok olvasni amikor lelkileg is hozzá vagyok hangolódva. De azért el fogom olvasni.

2008.07.07. 21:15:37

Nagyon tudom ajánlani mindenkinek, nagyon jó könyv. :-)))))))))
És tudod, mikor dobtam majdnem egy hátast? Amikor megtudtam, hogy Zsófi segítője a Settenke nevű denevér. Miért? Hát, azért, mert amikor olvastam, még volt egy Settenke nevű fekete macsekunk.
Ajánlom a folytatását is (Gergő és a bűbájketrec), sok itt felmerült kérdésre ott meg van a válasz.


süti beállítások módosítása